Trasa Katowice - Wesoła - Hołdunów - Chełm Śląski (C3)

początek trasy : Dolina Trzech Stawów (camping)

długośc trasy: około 22 km

a/

Po lewej stronie bramy prowadzącej do Campingu jedziemy ścieżką w górę, wzdłuż ogrodzenia Campingu po około 200m skręcamy lekko w prawo do przejścia podziemnego pod ul. Pszczyńską, po wejściu na schody kierujemy się w prawo i wąską ścieżką wzdłuż autostrady jedziemy do asfaltowej drogi i tutaj skręcamy w lewo po 200 m skręcamy w prawo w drogę ułożoną z płyt betonowych, dalej prosto ścieżką do torów kolejowych i już jesteśmy w Kolonii Wysockiego.

b/

Jadąc przez Kolonię Wysockiego do ul. Szopienickiej skręcamy w prawo w kierunku Giszowca, przejeżdżamy pod wiaduktem kolejowym (1,9 km). Droga prowadzi nas nad autostradą ul. Szopienicką dojeżdżamy do skrzyżowania. Na skrzyżowaniu prosto w ul. Gościnną, dojeżdżamy do Placu pod Lipami, centralnego punktu starego Giszowca. Z tego miejsca przez park ul. Przyjazną do ul. Adama. Przejeżdżamy przez osiedle trzymając się ulicy Adama.

godne uwagi: Osiedle-ogród, zabytkowe domy mieszkalne, park, rynek z zabudową, leśniczówka (obecnie przedszkole).

c/

Minęliśmy bloki, cały czas prosto ul. Adama, po lewej mijamy Staw Górnik, lekko pod górę docieramy do ul. 3 Maja (4 km), tu skręcamy w prawo, po kilkudziesięciu metrach (po minięciu tablic granicznych miast Katowice – Mysłowice), skręcamy w lewo na ścieżkę, po kilkudziesięciu metrach w prawo w dół (niebieskie znaki szlaku turystycznego). Po wyjechaniu spomiędzy drzew, po lewej widzimy zbiornik wodny i ośrodek “Wesoła Fala” w Wesołej. Jedziemy w tym kierunku (6 km).

d/

Z “Wesołej Fali” wyjeżdżamy al. Spacerową (niebieski szlak turystyczny). W centrum Wesołej skręcamy w prawo w ul. Piastów Śląskich. Na skrzyżowaniu w lewo (wciąż Piastów Śl.). Nieciekawy odcinek, jedziemy wzdłuż terenów kopalni Wesoła. Szlak niebieski przeprowadza nas w prawo, przez tory, następnie w lewo, okolica się zmienia. Po kilkudziesięciu metrach, między budynkami, szlak skręca w prawo (10 km).

e/

Niebieskim szlakiem wjeżdżamy między drzewa. Trasa prowadzi nas prosto, w miejscu gdzie spotykamy żółty szlak, skręcamy w lewo. Ul. Makuszyńskiego doprowadzi nas do ul. Murckowskiej i granicy Mysłowic i powiatu Lędziny-Hołdunów (12,5 km).

f/

Ul. Murckowską przejeżdżamy nad autostradą i wjeżdżamy do Hołdunowa. Za szlakiem niebieskim skręt w prawo (ul. Kraszewskiego), jadąc wzdłuż linii kolejowej szukamy przejścia przez tory (w lewo, pod słupem linii energetycznej). Przez łąkę w kierunku ogródków działkowych. Z terenu ogródków, ul. Gajową, przecinamy ul. Hołdunowską, przy niewielkim kościółku ewangelickim w prawo (szlak niebieski i czarny). Szlak niebieski skręca w lewo i prowadzi nas w ul. Ekonomiczną. Po przecięciu ul. Fredry w prawo, wyjeżdżamy w pola (15,5 km).

godne uwagi : jedno z największych osiedli domków “Finów” w regionie.

g/

Po przejechaniu kilkudziesięciu metrów, na skrzyżowaniu polnych dróg, w lewo, cały czas prosto do ul. Podmiejskiej, w prawo następnie w lewo (szlak niebieski), ul. Rubinowa. W miejscu przecięcia z ul. Dunikowskiego w prawo (szlak turystyczny żółty). Lasem do miejsca spotkania z zielonym szlakiem, tutaj w prawo (19 km).

h/

Szlakiem zielonym do ul. Techników. Przed torami kolejowymi w prawo ul. Bogusławskiego do dworca kolejowego Chełm Śląski (22 km).