Trasa Czerwionka-Leszczyny – Orzesze – Mikołów - Katowice (C7)

początek trasy : Leszczyny (stacja PKP)

długość trasy : około 38 km

a/

Ze stacji kolejowej (kładką w prawo) w pobliże pomnika ofiar II wojny światowej. Tu znajdujemy znaki żółtego szlaku turystycznego (ul. Dworcowa). Ten szlak będzie nas prowadził przez 80 procent wycieczki. Ulica przechodząc z asfaltowej w gruntową prowadzi nas w pola. Po lewej za polami widzimy wieżę kościoła, skręcamy w jej kierunku wybierając ścieżkę porośniętą niewielkimi drzewami. Droga ta doprowadzi nas do ul. Czereśniowej, w prawo do ul. Ks. Pojdy. Przed kościołem (przy szkole) w lewo chodnikiem. Wydostajemy się spomiędzy budynków i znów jedziemy polem, za znakami żółtymi do ul. Żorskiej, w prawo, przecinamy ul. Powstańcow i ul. Krótką oraz Kościelną docieramy do ul. Szczejkowickiej (tutaj w lewo) (5,5 km).

b/

Wzdłuż ul. Szczejkowickiej około 2 km (można poboczem ze względu na ruch samochodowy) do ul. Kościelnej (w lewo) w Bełku. Przed kościołem przez łąkę do drogi wśród drzew w prawo wokół stawu do zabudowań (po PGR?). Tutaj w prawo dojeżdżamy do drogi publicznej za znakami żółtymi w lewo a po kilkunastu metrach w prawo, przekraczamy tory i przed ścianą lasu dojeżdżamy do skrzyżowania z żółtym szlakiem rowerowym (12 km).

godne uwagi : Bełk - kościółek z XVIII w. Drewniany, otoczony murem z przykościelnym cmentarzem

c/

Jadąc w prawo, korzystamy z żółtego szlaku rowerowego który zaprowadzi nas do ul. Fabrycznej w Orzeszu. Znów spotykamy znaki żółtego szlaku turystycznego. Ulicą Fabryczną, skręcając w prawo (ul. Budowlanych) i lewo, dojeżdżamy do torów kolejowych. Po przejściu przez tory ul. Wolności. Za kościołem w lewo w ul. Powstańców. Po dojechaniu do centrum Orzesza (15,5 km), z rynku w ul. Św. Wawrzyńca.

d/

Znaki żółte nieco od ulicy Św. Wawrzyńca odchodzą. Można się ich trzymać, można trzymać się ulicy (średni ruch samochodowy). Po czterech kilometrach, już w Łaziskach, skręcamy z ulicy Św. Wawrzyńca w lewo w ul. Prądną. Po przejściu pod torami, w prawo (żółty szlak turystyczny) ul. Torowa (20 km).

e/

W miejscu spotkania z czarnym szlakiem rowerowym skręt w prawo, przez las do torów kolejowych. Po przekroczeniu torów ul. Sienkiewicza w kierunku drogi szybkiego ruchu (ul. Cieszyńska), przejściem podziemnym pod tą ulica, wychodzimy na ul. Górniczej. Po około 300m w lewo wzdłuż linii lasu (żółtym szlakiem turystycznym) do ul. Wroniej, Nowy Świat (na rozgałęzieniu ścieżek leśnych w prawo).

f/

Ulicą Nowy Świat w dół do centrum Mikołowa. Po prawej ul. Parkowa (za szlakiem). Przejeżdżamy obok “dworku” i za strumykiem w prawo do parku. Przez park do rynku w Mikołowie (26 km).

g/

Z rynku czerwonym szlakiem turystyczny (ul. 1 Maja, Katowicka, Waryńskiego, Skrajna), kładką nad drogą, przejazdem pod torami i w prawo (ul. Dziędziela). Szlak czerwony prowadzi do oczyszczalni, przed jej bramą w prawo, kładka, w prawo i pod górkę (lekko w lewo). Wyjeżdżamy na ul. Kościuszki (w lewo). Do końca tej ulicy. Czarnym szlakiem rowerowym w las. W miejscu spotkania z czarnym szlakiem turystycznym porzucamy szlak rowerowy. Dojechaliśmy do ul. Owsianej, w prawo, przez tory, na światłach przekraczamy ul. Kościuszki (31 km).

h/

Mijając “Gościniec Śląski”, musimy 300m jechać wzdłuż ul. Kościuszki (Uwaga na samochody!!). Skręcamy w prawo (czarny szlak turystyczny). Po kilkudziesięciu metrach w lewo i wąską “jednoosobową” ścieżką cały czas prosto (zmiana szlaku na zielony) do Piotrowic. Po wyjechaniu z lasu w lewo (ul. Wspólna) do Szkoły Policyjnej, w prawo do torów i ul. Jankego (ścieżką rowerową) przez Piotrowice i Ochojec.

i/

Za pętlą tramwajową prosto (wzdłuż torów tramwajowych) do ul. Św. Huberta, w prawo i cały czas prosto do “Doliny Trzech Stawów”, lotnisko Muchowiec (38 km).